رابطه کرونا با وقفه تنفسی خواب

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، علیرغم اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا به علت این مشکل زمینه ای بیشتر نمی گردد، اما احتمال بستری شدن و یا مرگ افرادی که دچار وقفه تنفسی خواب (آپنه) هستند در ابتلا به کرونا بیشتر خواهد بود.

رابطه کرونا با وقفه تنفسی خواب

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری وبلاگ تورهای استانبول به نقل از رویترز، محققان می گویند خطر بیماری شدید ناشی از کرونا برای افرادی که مشکل تنفسی آپنه در خواب و یا دیگر مسائل تنفسی دارند از افراد دیگر بیشتر است و می تواند به کاهش سطح اکسیژن در خواب منجر گردد.

آن ها تحقیقی بر روی 5402 بزرگسال با مسائل تنفسی انجام دادند و دریافتند تقریبا یک سوم از این افراد به کرونا مبتلا بوده اند. علی رغم اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا به علت این مشکل زمینه ای بیشتر نمی گردد، اما افرادی که دچار آپنه هستند، بیماری که به مشکل تنفسی در خواب منجر می گردد، احتمال بستری شدن و یا مرگ آن ها در ابتلا به کووید-19 بیشتر خواهد بود.

محققان این پژوهش که در یکی از کلینیک های معتبر آمریکا صورت گرفته است گفته اند هنوز تعیین نشده است که آیا دستگاه هایی که برای درمان آپنه به کار می فرایند، از جمله سی پی ای پی که جریان هوا را در هنگام خواب بیمار به بدن او منتقل می نمایند، خطر ابتلای شدید به کووید-19 را در این بیماران کاهش دهند یا خیر.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رابطه کرونا با وقفه تنفسی خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه کرونا با وقفه تنفسی خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید