شهری در مریخ ، پروژه صد ساله ساختِ شهری در مریخ

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، از گذشته ای نه چندان دور امارات، به عنوان کشوری سرمایه دار و ثروتمند بر سرزبان ها افتاده و این موضوع در آسمان خراش ها، هتل های لاکچری و ساختمان های لوکس، که از جاذبه های گردشگری امارات و دیدنی های امارات است، نمایان است، به این علت است که گردشگر های زیادی به این کشور شیخ نشین سفر میکنن و هر سری با ایده های خاص و نو روبه رو میشن. اما در نوترین بلند پروازی های این کشور معین شده که امارات در پی ساخت شهری در مریخ است. با خبرنگاران همراه باشید تا از صحت و درستی این خبر آگاه شویم....

شهری در مریخ ، پروژه صد ساله ساختِ شهری در مریخ

دیدنی های امارات کم نیستند ولی این کشور خود را در انجام کارهای عجیب و خارق العاده ثابت نموده، بعید نیست که این خبر هم صحت داشته باشه، همواره رویای سفر به کره های دیگر و زندگی در آنجا از آرزوهای انسان ها بوده که برای رسیدن به این رویا کارهای زیادی انجام داده اند.

سیاره مریخ

سیاره مریخ، چهارمین سیاره منظومه شمسی است که به دور خورشید میچرخه و در آن، مهمترین علائم حیاتی یعنی وجود آب اثبات شده و طبق نظر دانشمندان، مریخ برترین جا برای زندگی بعد از کره زمین است. این سیاره بسیار سرد است زیرا فقط نصف نور خورشید به مریخ می رسد و طول سال در این سیاره دو برابر زمین و 678 روز است. جالب است که بدانیم اولین بار، بحث زندگی در کره زمین به وسیله سازمان ناسا و کمپانی اسپیس مطرح شده و با مطالعه بر روی این کره سرد، زندگی در مریخ رو ممکن دانسته اند.

برنامه امارات برای ساخت شهری در مریخ

پیشرفت امارات، حاصل درآمدهای هنگفتیِ که از فروش نفت و گاز و جاذبه های گردشگری امارات به دست میاره و باعث شده به یکی از کشورهای ثروتمند تبدیل بشه و بنابراین به راحتی میتونه از پس هزینه های هنگفت ساخت شهری در مریخ بربیاد و این کشور ادعا داره شهری به بزرگی شیگاگو در مریخ بسازه و تا صدسال آینده این شهر رو افتتاح میکنن و از هم اکنون قرار است، استارت آن را با فرستادن محققان و دانشمندان به مریخ آغاز کنن و در اجلاسی که بین 138 کشور جهان حضور داشتن.حاکم دبی گفته: انسان هر رویایی داشته باشه میتونه بهش برسه چون جاه طلبی انسان حد و مرز نداره و برای آغاز قرار است چندین فرد تحصیل نموده رو به خارج از کره زمین بفرستن تا آنها بتوانن امکان تامین آب و غذا و انرژی رو در آنجا آنالیز کنن.

حقایقی از پروژه های اماراتی ها

پروژه ساخت شهر در مریخ، شهر شادی نام دارد و برای ساخت این شهر صد سال تا 2117 در نظر گرفته شده. اما منتقدین معتقدند که صدسال برای این پروژه کمه و بعلاوه، هزینه هنگفتی داره، پس باید امارات واقع بینانه تر به این قضیه نگاه کنه، اما مقامات امارات گفته اند که در این مورد خوب فکر نموده اند و برنامه های بسیار دقیقی تا سال 2021 دارن و به زودی منتشر خبرهای تازه از موفقیت ها باید باشیم.

منبع: همگردی

به "شهری در مریخ ، پروژه صد ساله ساختِ شهری در مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری در مریخ ، پروژه صد ساله ساختِ شهری در مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید