شکسته شدن رکورد صد ساله صادرات، واردات و ترانزیت ریلی

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از شکسته شدن رکورد صد ساله صادرات، واردات و ترانزیت ریلی با جابجایی 4 میلیون تن بار اطلاع داد.

شکسته شدن رکورد صد ساله صادرات، واردات و ترانزیت ریلی

به گزارش گروه مالی وبلاگ تورهای استانبول، سیدمیعاد صالحی در آئین الحاق 470 دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه راه آهن کشور با بیان اینکه توانسته ایم رکورد های جدیدی از ارتقا و بالندگی صنعت ریلی بر جا بگذاریم گفت: دولت از محل تبصره 18 قانون بودجه و ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری به صنعت ریلی یاری کرد و در سه ماهه خاتمهی سال جاری 470 دستگاه واگن باری، مسافری و لوکوموتیو به شبکه ریلی اضافه شد.

وی ارزش این 470 دستگاه ناوگان را 1،350 میلیارد تومان بیان کرد و اضافه کرد: بر اساس ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری پیش بینی شده تا خاتمه سال 1402 معادل 7.5 میلیارد دلار برای توسعه صنعت ریلی اختصاص داده گردد، اما کل پرداختی از این محل تا به امروز کمتر از صد میلیون دلار بوده که در برابر 7.5 میلیارد دلار رقم ناچیزی است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: 5 ماه قبل که وارد راه آهن شدم تعداد لوکوموتیو های فعال 82 دستگاه بود که این رقم کاهشی بود و قبل از آن ماهی 5 لوکوموتیو از دست می دادیم، اما در 5 ماه اخیر این رقم متوقف شد و امروز به 102 دستگاه افزایش یافته است.

معاون وزیر راه با فعال بیان کردن فراوریکنندگان داخلی واگن های باری که به 9 شرکت می رسد، یادآور شد: باید برای افزایش فراوریات داخلی واگن مسافری و لوکوموتیو حمایت هایی صورت گیرد.

صالحی به تفاهم نامه های امضا شده شرکت راه آهن با کشور های منطقه و همسایگان اظهار کرد: نتایج این تفاهم نامه ها دستیابی به رکورد ترانزیت یک میلیون و 850 تن بار ریلی است.

وی تاکید نمود: همین اندازه نیز صادرات ریلی داشته ایم و مجموع صادرات، واردات و ترانزیت ریلی در سال 1400 به حدود چهار میلیون تن رسید که رکورد صد ساله را شکست.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی قرار شده در سفر های نوروزی پیش رو هیچ گونه افزایش قیمت بلیت نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شکسته شدن رکورد صد ساله صادرات، واردات و ترانزیت ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکسته شدن رکورد صد ساله صادرات، واردات و ترانزیت ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید