بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

پل آغلاغان یکی از پل های دیدنی اردبیل به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین اخبار واصله، پل آغلاغان یکی از پل های دیدنی اردبیل به شمار می رود.

15 فروردین 1403

مادربزرگ مومیایی بوریس جانسون چرا مرده است؟!

سال 1975 یک مومیایی عجیب و غریب حین بازسازی کلیسای Barfüsser در بازل سوئیس کشف شد که معلوم شد بقایای آنا کاترینا بیشوف است؛ زنی که در سن 68 سالگی در سال 1787 از جهان رفت، اگرچه درباره علت واقعی مرگ او تا به امروز بسیار بحث شده است.

1 اسفند 1401

اولین عکس ها از مقبره خشایارشا هخامنشی منتشر شد

اخیرا بازسازی نقش رستم در نزدیکی مرودشت استان فارس، باعث شده تا اولین عکس ها از مقبره خشایارشا هخامنشی در داخل نقش رستم منتشر گردد که در ادامه می توانید این تصاویر را مشاهده کنید.

6 دی 1401

کنترل فشار خون بالا با ورزش در یک قرص

یک کشف تازه در خصوص یک عملکرد در کبد می تواند منجر به روش تازهی برای کنترل فشار خون گردد. بر اساس مطالعه ای تازه، قرصی وجود دارد که اثر ورزش کردن را تقلید می نماید.

20 مرداد 1401

معرفی بهترین هتل های ارومیه برای یک اقامت راحت

هرکسی دلایل خاص خودش را برای سفر دارد، خیلی ها سفر می کنند که خوش بگذرانند، جاهای دیدنی یا تاریخی را ببینند، از طبیعت لذت ببرند یا صدها دلیل کوچک و بزرگ دیگر. اما چیزی که در تمام این سفرها مشترک است و باید به آن توجه شود، محل اقامت است. شما اگر صبح تا شب...

14 خرداد 1401

7 اشتباه رایج ایرانی ها در دکوراسیون اتاق نشیمن

ایرانیان اغلب در چیدمان وسائل مختلف در اتاق نشیمن دچار اشتباهاتی می شوند. اگرچه در نظر بسیاری افراد قرار دادن بوفه در وسط نشیمن مشکل بزرگی محسوب نمی گردد، اما باید بگوییم: کوچک ترین اشتباه می تواند از یک سو زیباشناسی فضا را بهم بریزد و از سویی دیگر، در...

14 بهمن 1400

جالب ترین مدل های کپی شده از مشهورترین بناهای دنیا

مقاله های مرتبط:به جای بازدید از بناهای واقعی، نسخه های عجیب آن ها را ببینید. هرکسی می تواند با برج ایفل عکس بی اندازد، اما چند نفر می توانند همین عکس را با برجی که یک کلاه به سر دارد بی اندازد؟

9 بهمن 1400

افزایش 30 درصدی صادرات فولاد تا انتها مهرماه

مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) از ابتدای سال جاری تا خاتمه مهرماه، پنج میلیون و 912 هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، حاکی از رشد 30 درصدی است.

21 دی 1400

تکنولوژی و عرصه زنانه، آیا تکنولوژی دارای سوگیری های جنسیتی است؟

به گزارش خبرنگاران: مواجهه فمینیسم با تکنولوژی کتابی است به قلم جودی وایسمن که با ترجمه نوشین شاهنده و به همت انتشارات کرگدن وارد بازار نشر شده است. همانطور که از نام کتاب برمی آید رابطه فمینیسم و تکنولوژی در این پژوهش مورد توجه جودی وایسمن بوده است.

30 تیر 1400

بار سنگین هزینه واکسیناسیون برای دولت های ایالتی هند

خبرگزاری خبرنگاران- هزینه واکسیناسیون به بودجه از پیش ضعیف شده ایالت ها آسیب خواهد زد.

6 تیر 1400

ظرفیت سازی در صنایع معدنی تا خاتمه 99 به 11.6 میلیارد دلار می رسد

تهران (پانا) - ظرفیت سازی بیش از 100 درصدی در زنجیره فولاد، آلومینیوم، مس و .. توسط ایمیدرو و شرکت های وابسته تا انتها سال جاری به 11.6 میلیارد دلار می رسد.

15 اسفند 1399

پیگیری هایی برای تملک کنیسه یهودیان همدان صورت گرفته اند

ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، پیگیری هایی برای تملک کنیسه یهودیان همدان اجرا شده اند.

22 آذر 1399

واردات انرژی عراق از ایران ادامه خواهد داشت

به گفته تحلیلگران، در حالی که واشنگتن هنوز معافیت برای واردات انرژی از ایران که در ماه سپتامبر منقضی می گردد را تمدید نکرده است، قراردادهای انرژی اخیر عراق با شرکتهای آمریکایی، توافقهای سستی هستند که باید به قراردادهای تجاری مستحکمی تبدیل شوند. ...

19 مهر 1399

موزه دولتی تاریخ روسیه در میدان سرخ مسکو

موزه دولتی تاریخ روسیه در میدان سرخ شهر مسکو قرار گرفته است. این موزه شامل مجموعه گسترده ای از اشیای به جای مانده از اقوام ما قبل تاریخ است که در این منطقه زندگی می کردند. آثار هنری باارزش قرار داده شده در این موزه توسط دودمان رومانوف جمع آوری شده است،...

16 مهر 1399

فارن افرز: زمان سرانجام هژمونی جهانی دلار فرا رسیده است

نشریه فارن افرز در گزارشی نوشت که زمان آن فرا رسیده تا استیلای دلار پایان یابد.

2 مهر 1399

با عجیب و غریب ترین مکان ها در بریتانیا آشنا شویم

حلقه های کشتزار Crop Circles، شکلهایی هستند که با خم کردن محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و ذرت بوجود می آیند. این اصطلاح را نخستین بار پژوهشگری به نام کالین اندروز Colin Andrews برای نامیدن این نقشها بکار برد. نکته جالب در خصوص حلقه های کشتزار این است که آنها تنها...

13 شهریور 1399

شایعات جدید در مورد کیبورد های اپل؛ بازگشت به بدترین طراحی؟

پس از عرضه آخرین مک بوک پرو سیزده اینچی، کمپانی اپل به صورت رسمی، لپ تاپ های خود را از شر کیبورد های پروانه ای خلاص کرد و از همان کیبوردهای قیچی گون و قابل اطمینان تر خود استفاده خواهد کرد. اما شایعات جدید خبرهای نگران کننده ای در بر دارند.

9 مرداد 1399

معرفی شهر لیژ در بلژیک

شهر لیژ در بلژیک | Liègeبلژیک به معنای واقعی کلمه یکی از کشورهای بسیار آرام و زیبای اروپایی است که با آن که جمعیتش کم است و مساحتش نسبت به خیلی از کشورها کوچک است اما، در این کشور شهرهای مختلف و معروف زیادی وجود دارد که حداقل اسم چند تای آن ها تا به حال گوشتان...

27 خرداد 1399