طراحی و فراوری پرینتر 3 بعدی در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، پژوهشگران تیم استارت آپی ژئومارس دانشگاه شیراز پیروز به طراحی و فراوری پرینتر 3 بعدی فراوری مواد سرامیکی شدند.

طراحی و فراوری پرینتر 3 بعدی در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز

به گزارش خبرنگار استانهای وبلاگ تورهای استانبول، در سفر معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه شیراز، از پرینتر 3بعدی فراوری مواد سرامیکی دوستدار محیط زیست، فراوری شرکت استارت آپی مستقر در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز رونمایی شد.

پژوهشگران تیم استارت آپی ژئومارس که در مرحله شتابدهی هاب شیراز (شتاب دهنده مشترک دانشگاه شیراز و حرکت اول) قرار گرفته است، پیروز به طراحی و فراوری پرینتر 3بعدی فراوری مواد سرامیکی شدند که محصول نهایی آن از جنس سرامیک دوستدار محیط زیست است.

خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در در بازدیدی که از پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه شیراز داشت، از این فراوری داخلی رونمایی کرد.

مصطفی شفیعی، مدیر بخش رباتیک و فنی تیم استارت آپی مستقر در پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه شیراز، با شرح اینکه تیم استارت آپی ژئومارس در دوره لبخند دوم هاب شیراز (سال 1400) پیروز به جذب سرمایه ازسوی این شتابدهنده شده است، به معرفی محصول فراوریشده پرداخت و گفت: ما استارت آپی پیشرو در زمینه طراحی و ساخت پرینتر های سه بعدی به ویژه در صنعت ساختمان و فراوری مواد سیمانی و سرامیکی دوستدار محیط زیست هستیم.

وی در حاشیه مراسم رونمایی از این محصول با بیان اینکه با کسب دانش فنی توانستیم این پرینتر های سه بعدی را طراحی کنیم که محصول نهایی آن از جنس سرامیک است، گفت: این پرینتر ها در 3سایز خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی فراوری شده است.

سایز خانگی پرینتر 3بعدی فراوری مواد سرامیکی می تواند برای اشتغالزایی استفاده گردد.

شفیعی با اشاره به مزیت این پرینتر های سه بعدی گفت: فرق محصول نهایی این پرینتر با یک مجسمه ساز این است که محصول نهایی در کمترین زمان ممکن با مقاومت بالا، سبک تر، استحکام بالا، ولی با همان دقتی که یک سفالگر برای ساخت یک محصول صرف می نماید، به فراوری می رسد. درواقع یک مجسه، گلدان یا... از جنس سرامیک را می توان با این پرینتر سه بعدی در کوتاه ترین زمان ممکن به فراوری رساند.

مدیر بخش رباتیک و فنی تیم استارت آپی ژئومارس گفت: فرق این پرینتر با پرینتر های سه بعدی دیگر در خروجی محصول از جنس کامپوزیت، پلاستیک است که این پرینتر محصولات سرامیکی را به فراوری می رساند.

وی با تأکید براینکه بعضی افراد می توانند برای ایجاد اشتغال خانگی این پرینتر ها را تهیه و از آن درآمدزایی نمایند، گفت: می توان به این پرینتر سه بعدی خانه ساز و سرامیکی هر طرح متنوعی را به صورت برنامه داد تا خروجی آن طرح در قالب یک محصول به فراوری برسد.

شفیعی اضافه نمود: این پرینتر ها طی یک ساعت یا نهایتا دوساعت یک محصول با ابعاد 20در30 را به فراوری می رساند.

به گفته مدیر بخش رباتیک و فنی شرکت ژئومارس، قابلیت نصب هد برش لیزر اکسترودر FMD هد سرامیک با مانیتور 7 اینچی لمسی تحت شبکه با کاربری آسان، امکان کنترل با تلفن همراه، قابلیت نصب دوربین برای کنترل شرایط محصول در حال فراوری، سیستم هشدار تعویض کارتریج از ویژگی های این محصول بومی به شمار می رود.

وی اظهار کرد: پرینتری که طراحی کردیم دارای سیستم تنظیم سطح اتوماتیک میز پرینت است.

شفیعی با بیان اینکه تا به امروز ظروف سرامیکی زیادی به واسطه این پرینتر ایرانی طراحی و ساخته شده است، اضافه نمود: گل رس، خمیر رنگی، خمیر سفید و مشکی از حمله مواد اولیه این پرینتر هستند.

شایان ذکر است، هاب شیراز (شتاب دهنده مشترک دانشگاه شیراز و حرکت اول) در طبقه هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز قرار گرفته است. شرکت هاب شیراز با هدف تمرکززدایی اکوسیستم کارآفرینی کشور و تقویت و غنی سازی اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری جنوب کشور به وسیله کشف، جذب و پرورش ایده ها و تیم های مستعد و فعال و بعلاوه یاری به توسعه شخصی و تقویت روحیه کارآفرینی فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت، ضمن ایجاد حلقه ارتباطی دانشگاهیان با صنایع در قطب جنوب کشور و با درنظرگرفتن حوزه های تمرکز شرکت کسب وکار های نوپای حرکت اول، برنامه ویژه ای برای شتابدهی تیم ها و کسب وکار های نوپا در حوزه های سلامت دیجیتال، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، بازی و رسانه های دیجیتال و شهر هوشمند طرح ریزی کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طراحی و فراوری پرینتر 3 بعدی در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و فراوری پرینتر 3 بعدی در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید