مومیایی جد بوریس جانسون و مرگ پر حاشیه اش!

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، مومیایی جد بوریس جانسون و علت مرگش جنجال های بسیاری به پا نموده و حالا نظریه ای تازه درباره مرگ او مطرح شده است.

مومیایی جد بوریس جانسون و مرگ پر حاشیه اش!

تا پیش از این گمان بر این بود که علت مرگ جد بوریس جانسون ابتلا بیماری سفلیس بوده است.

این مومیایی که به عنوان مشهورترین مومیایی سوییس شناخته می گردد، نامش آنا کاترینا بیشوف بوده و شش نسل قبل از بوریس جانسون زندگی می نموده است.

در مومیایی مادبزرگ جانسون مقادیری جیوه پیدا شده بود و از آنجا که این ماده در آن دوران برای درمان سفلیس استفاده می شد گمان بر این بود که او در اثر این بیماری فوت نموده است.

اما پس از آنالیز های بیشتر اثری از دی ان ای عامل بیماری زای سفلیس در مومیایی پیدا نشد و در عوض سطح بالایی از یک باکتری در این پیکره مومیایی کشف شد.

آنالیز این باکتری نکته جالب توجهی را آشکار کرد. دی ان ای این باکتری شباهت زیادی با باکتری هایی دارد که باعث ضایعات استخوانی و عوارض تنفسی می شوند.

از آنجا که ضایعات استخوانی از علائم سفلیس در مراحل آخر بیماری است می توان حدس که پزشکان آن دوره بیماری او را سفلیس تشخیص داده و برای همین رو به درمان با جیوه آورده اند در حالی که علت بیماری چیز دیگری بود.

به گفته محمد سرهان میکروبیولوژیست که در این باره پژوهش می نماید: سفلیس در مرحله پیشرفته علائم کاملا واضحی دارد که او نداشته است.

در آنالیز های انجام شده روی این مومیایی معین شد که او هنگام مرگ مسائل سلامتی بسیاری از جمله اضافه وزن و سنگ کیسه صفرا هم داشته است.

البته این نظریه تازه مخالفانی هم دارد. از جمله گرهارد هاتز از موزه تاریخ طبیعی بازل سوییس که همچنان باور دارد علت مرگ جد بوریس جانسون سفلیس بوده است.

او می گوید: در مراحل پایانی سفلیس دیگر باکتری های زیادی در بدن پیدا نمی کنید و از این رو یافتن ژنوم قدیمی باکتری ها در مومیایی بسیار سخت است. من هنوز فکر می کنم که علت مرگ او سفلیس بوده است. جمجمه اش به وضوع نشانه های بیماری را نشان می دهد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید

به "مومیایی جد بوریس جانسون و مرگ پر حاشیه اش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومیایی جد بوریس جانسون و مرگ پر حاشیه اش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید