افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی 5 کیلوواتی دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز اطلاع داد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز

سید بهزاد علوی امروز (19 آذر) در آیین افتتاح این پروژه نیروگاه خورشیدی با اشاره به سیاست های کشور در راستای یاری به توسعه و ترویج انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت سبز، اظهار کرد: این دانشگاه در راستای مصوبه هیات وزیران و به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشیدی، اقدام به اجرایی شدن این پروژه نموده است.

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در دانشگاه های کشور گسترش یابد، توضیح داد: استفاده از انرژی خورشیدی در کشور و استان ما مقرون به صرفه بوده و به غیر از هزینه های اولیه زیرساخت، هزینه بعدی را به دنبال ندارد و لذا باید فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در کشور نهادینه گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اهمیت انرژی خورشیدی، گفت: انرژی خورشیدی یکی از مهم ترین منابع انرژی تجدیدپذیر است. میزان تابش انرژی خورشیدی در نقاط مختلف دنیا متغیر بوده و بیشترین مقدار تابش در کمربند خورشیدی زمین متمرکز است و کشور ایران نیز یکی از مستعدترین نواحی پرتابش دنیا است. از این رو با استفاده از تجهیزات خورشیدی در این استان می توان بخشی از انرژی مورد احتیاج را تامین کرد.

علوی در خاتمه اعلام کرد: توسعه کاربردی و فناوری انرژی های تجدیدپذیر و انرژی فتوولتاییک، ایجاد بستری برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتاییک در دانشکده فنی شهید چمران اهواز و ایجاد پایگاه داده برای تحلیل مالی و فنی نیروگاه های فتوولتاییک، در اقلیم های مستعدی چون خوزستان از اهداف اجرای این طرح در دانشکده فنی شهید چمران اهواز است.

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، این نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی با اعتبار 700 میلیون ریال، در زمینی به مساحت 70 متر مربع و طی 2 ماه ایجاد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید