هزینه 100 میلیارد تومانی راه اندازی ابررایانه سمیرغ

به گزارش وبلاگ تورهای استانبول، رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: 100 میلیارد تومان بودجه صرف راه اندازی ابررایانه سیمرغ شده که وزارت ارتباطات بخش اعظم هزینه را تقبل کرده است.

هزینه 100 میلیارد تومانی راه اندازی ابررایانه سمیرغ

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات وبلاگ تورهای استانبول، روز گذشته مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون پژوهشی وزارت علوم برگزار گشت.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: امروز به این تکنولوژی مهم دست پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد: در سال 90 ابررایانه با 8 پتافلاپس طراحی شد که هم اکنون هم سرویس دهی دارد، اما بخش هایی از آن از سرویس خارج شده است.

وی گفت: بدون اغراق می گویم که ابررایانه فعلی با همت آقای جهرمی وزیر ارتباطات و حمایت او کلید خورد البته قبل از آن وزارت علوم در انتهای سال 98 حدود 13 میلیارد تومان برای این منظور به دانشگاه امیرکبیر اختصاص داد که با آن بودجه، این مجموعه کار امکان پذیر نبود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: سپس به همت آقای جهرمی 50 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه دراختیار دانشگاه قرار گرفت و اخیراً هم 20 میلیارد تومان معاونت علمی ریاست جمهوری تخصیص داده است. علاوه بر این، 15 میلیارد تومان هم از منابع دانشگاه صرف این پروژه شده که شامل هزینه های زیرساخت، فضا، برق و کابل کشی می شود.

وی گفت: به طورکلی 100 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه صرف شد که در اشل پروژه های تحقیقاتی قابل توجه است.

به گفته وی، ایران با این فناوری وارد باشگاه های دارای پردازش پتافلاپس شد.

معتمدی شرح داد: خدمات در سه لایه با این فناوری قابل ارائه خواهد بود که از جمله این خدمات می توان به خدمات نرم افزاری و پلتفرم های ارائه برنامه های بومی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هزینه 100 میلیارد تومانی راه اندازی ابررایانه سمیرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 100 میلیارد تومانی راه اندازی ابررایانه سمیرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید