کتاب

شخصیت ریک دکارد فیلم بلید رانر چه تفاوت هایی با نسخه ی کتاب دارد؟

فیلم بلید رانر ساخته ریدلی اسکات، اقتباسی از کتاب آیا آدم مصنوعی ها خواب گوسفند برقی را می بینند نوشته فیلیپ کی دیک است اما نمادین ترین شخصیت آن، ریک دکارد، تفاوت های جالب توجهی با نسخه کتاب دارد.

2 دی 1402

کتاب متفاوت مصطفی رحماندوست به بازار آمد

کتاب جان بابا و جین بی بی یکی از متفاوت ترین سروده های مصطفی رحماندوست است که با تلفیقی از مفاهیم و باورهای انسانی و کهن سنت ها، سروده شده، به تازگی انتشار یافت.

29 مرداد 1402

متن ادبی، شعر زیبا و پیغام تبریک متفاوت عید نوروز 1402

در این مطلب می توانید متن ادبی تبریک عید نوروز 1402، شعر زیبا برای تبریک عید 1402، پیغام تبریک متفاوت مخصوص عید نوروز را مشاهده کنید.

26 اسفند 1401

کسب و کار های 10 میلیاردر دنیا

میلیاردر ها جزو قدرتمندترین انسان های روی زمین هستند. آن ها نفوذ قابل توجهی بر بخش اعظمی از اقتصاد جهانی دارند و در طیف وسیعی از حوزه ها، از سیاست بین المللی تا رسانه و فعالیت های بشردوستانه و نوآوری های علمی، نقش های کلیدی بازی می نمایند. آن ها چهره های...

24 اسفند 1401

محبوب ترین غذای تهرانی ها در عهد قاجار چه بود؟

آش پزان از رسوم سنتی پادشاهان قاجار بود و در زمان فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه رنگ و بوی دیگری داشت. ناصرالدین شاه خود بار ها در سفرنامه های متعدد از مراسم آش پزان یاد نموده است.

20 آبان 1401

توهم گنج در زیرزمین تخت جمشید؟!

پایگاه میراث جهانی تخت جمشید شرح داده که چنین مطالبی صرفا برای تشویق و ترغیب مردم به گنج یابی و تخریب آثار تاریخی ایران از سوی متوهمان و بدخواهان میراث فرهنگی منتشر می گردد.

30 تیر 1401

ترس... ترس... ترس زندگی یوز ایرانی را روایت می نماید

انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کتاب ترس... ترس... ترس را به قلم زنده یاد سوسن طاقدیس منتشر کرد.

31 اردیبهشت 1401

از دوستی های مارول تا حواشی جشنواره فجر؛ برترین های هنر و سینما

اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما...

30 فروردین 1401

برگزیدگان بیست و دومین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران، بیست و دومین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی امروز یکشنبه 5 دی ماه 1400 به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر بین المللی، ملی و پژوهشگران دانشگاه و برگزیدگان و منتخبان...

15 اسفند 1400

دین ویتمن در جاودانگان مارول کیست؟

دنیای سینمایی مارول، آینده ای مرموز را برای کاراکتر ویتمن در فیلم جاودانگان تدارک دیده است. دین ویتمن با نقش آفرینی کیت هرینگتون، یکی از دو انسان حاضر در فیلم بود که نقش مهمی را در طول داستان بر عهده داشت. دیگر انسان موجود در فیلم نیز، کارون (با بازی هاریش...

8 اسفند 1400

منوچهر آریان پور، تنها بازمانده نسل اول فرهنگ نویسان کشور، درگذشت

منوچهر آریان پور کاشانی، بنیان گذار مدرسه عالی ترجمه و تنها بازمانده نسل اول فرهنگ نویسان کشور درگذشت. این فرهنگ نویس و مترجم که مؤلف مجموعه فرهنگ های آریان پور نیز بود، دوشنبه 6 دی ماه امسال در سن 92 سالگی در شهر سن دیگوی آمریکا از جهان رفت.

16 بهمن 1400

نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گشایش یافت

مسئول مرکز اسناد، کتابخانه ها و مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه از 22 تا 25 آذرماه اطلاع داد.

3 بهمن 1400

شروع طرح پاییزه کتاب در 119 کتابفروشی خراسان رضوی

افشین تحفه گر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب در خراسان رضوی، گفت: طرح پاییزه کتاب 1400 با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم از 29 آبان تا 3 آذرماه در کتابفروشی های عضو این طرح در سراسر استان اجرا می گردد.

24 دی 1400

تلخ و دردناک در مهاجرت

علیرضا محمودی ایرانمهر درخصوص فضای موجود در آثار ادبیات مهاجرت می گوید: ممکن است لحظه های شیرین هم در آن ها کم نباشد اما فضای کلی آثار عموما فضای دردناک و تلخی است، هرچند برخی از این آثار فراتر از این رفتند که مسئله فقط مهاجرت باشد.

2 آذر 1400

انواع اختلالات خواب، علل، علائم و روش های درمانی آن

بی خوابی به ناتوانی در خواب اشاره می نماید که می تواند ناشی از استرس و اضطراب، هورمون ها یا مسائل گوارشی باشد. بعلاوه ممکن است نشانه ای از یک بیماری دیگر باشد. بی خوابی برای سلامت کلی و کیفیت زندگی شما بسیار مضر است و می تواند باعث بروز مسائل گردد ...

1 آذر 1400

تمجید سفیر کرواسی از شاعران ایرانی

مراسم رونمایی و شعرخوانی از کتاب آینه تار سروده دراگو اشتامبوگ، سفیر کرواسی در ایران با ترجمه محمود جعفری دهقی برگزار گشت. سفیر کرواسی در این مراسم از زبان فارسی و شاعران ایرانی تمجید کرد.

20 آبان 1400

دبیر علمی وبینار بین المللی ادبیات در روزگار کرونا منصوب شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن حکم ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، خطاب به حمیدرضا نمازی آمده است:

6 مرداد 1400

تکنولوژی و عرصه زنانه، آیا تکنولوژی دارای سوگیری های جنسیتی است؟

به گزارش خبرنگاران: مواجهه فمینیسم با تکنولوژی کتابی است به قلم جودی وایسمن که با ترجمه نوشین شاهنده و به همت انتشارات کرگدن وارد بازار نشر شده است. همانطور که از نام کتاب برمی آید رابطه فمینیسم و تکنولوژی در این پژوهش مورد توجه جودی وایسمن بوده است.

30 تیر 1400

جریان شناسی شعر دیداری- شنیداری منتشر شد

جریان شناسی شعر دیداری- شنیداری نوشته مزدک پنجه ای منتشر شد.

17 تیر 1400

به بهانه روز ملی جمعیت؛ تکامل جامعه با خانواده کامل

خبرگزاری خبرنگاران- خانواده چهار فرزندی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) مصداق یک خانواده کامل در مکتب نورانی اهل بیت (ع) است.

30 خرداد 1400
تعداد: (37)